· 

Met een lach en een traan

 

Het is 7 maart 2021

 

Met een lach en een traan

Het zou vandaag een mooie verjaardag voor jou moeten zijn, maar soms lopen dingen anders dan we gedacht hadden. Dan moeten we accepteren dat we leven en dood niet in de hand hebben. Hoe moeilijk het ook is, we moeten verder, zonder dat we allebei op aarde zijn. Vandaag kijk ik even terug naar mooie herinneringen, met een lach en een traan.

 

Een teken

Af en toe kom je voorbij, in de vorm van een vlinder bijvoorbeeld of door jouw muziek die we zomaar opeens op de radio horen. Ik zie het als een manier om wat liefde naar ons te sturen. Dan laat je weten dat je aan ons denkt en is er licht en warmte dat je ons schenkt. Het missen houdt nooit op, een praatje, een kopje koffie met wat lekkers erbij, dat zijn dingen die niet meer terugkomen. Maar soms laat je weten dat je er voor ons bent, dat we je hulp kunnen vragen en dat je kunt luisteren, vol aandacht en geduld.

 

Herinneringen

Wat fijn is het om mooie herinneringen op te halen, hoe we bijvoorbeeld lagen te bakken in de zon! Of die keer dat je opgehaald werd door je vriendinnen en “ontvoerd” werd om je veertigste verjaardag te vieren! Dat je die nacht daarvoor vreselijke kiespijn had wisten wij pas aan het einde van die dag. Wat een lol hadden we met BBQ-en en weekendjes weg. Ik zie je nog stralend zitten in die mooie, roze Cadillac. Fantastisch wat een mooie herinneringen.

 

Een bloemetje

Vandaag stond ik bij je graf om een bloemetje te brengen, het voelde raar, net alsof jij er ook was. Ik voel op dat moment het gemis, het gek doen en het diepgaande gesprek. Ik laat een traan en nog één. Dan komt er een grote glimlach rondom mijn mond en ik “hoor” je zeggen: “Je staat in mijn (zon)licht, ga eens aan de kant!” Ja, dat vond je echt heerlijk, lekker bakken in de zon en genieten van de warmte en het zonlicht. Deze gedachte neem ik mee: Leven in Licht en Liefde; daar komen we met zijn allen verder mee!

 

Kracht, Liefde en Licht

De kracht zit in jou

Benut je kracht

Wees lief, deel uit

Sta in je eigen licht 

Verlies jezelf niet uit het oog

Blijf voelen, genieten, plannen maken

dan ga je groeien en kracht krijgen om verder te gaan

Kracht is macht, macht is power

Power is liefde, liefde is alles!

 

 

Annelies Blokzijl ®