· 

Wil jij ook weer gelukkig worden?

Wil jij ook weer gelukkig worden?

Wat is dat nou voor een rare vraag; Wil jij ook weer gelukkig worden? Mooie titel, maar wie wil dat nou niet?  En hoe dan? Wat is geluk eigenlijk?  Wat heb JIJ nodig om geluk te ervaren?  

 

Wat is geluk?  Voor de één is het een zonnige dag en voor de ander een schip met goud. Vraag jij je weleens af wat jou gelukkig maakt?  Of vind je dat je geen tijd hebt om daarbij stil te staan? Laat staan dat je tijd hebt om gelukkig te zijn! Er is zoveel te doen; werk, huishouden, gezin....noem maar op. Voor je het weet is er weer een dag voorbij en ben je vergeten om te genieten.

 

Weet dat het geluk in jezelf zit!

Ben je tevreden zoals het nu is, of ben je steeds maar zoekende naar geluk? Een eigen huis, een nieuwe keuken, een nieuwe auto, ja, een boot! Of misschien toch ander werk? Is dat wat jou gelukkig maakt?

Ga niet voorbij aan je geluk. Sta even stil en kijk eens naar binnen en zoek je hart, voel wat het nodig heeft. 

 

Gelukkig zijn is niet voor later, dat is voor NU! 

Nu is het moment om stil te staan bij wat jou gelukkig maakt. Voor mij is dat de Liefde. Liefde van de mensen om mij heen, die mij waarderen om wat ik ben en wat ik doe, zonder oordeel. Mensen die mij liefhebben met hun hart en die ik ook liefheb.

Werken vanuit liefde maakt mij ook erg gelukkig. Als je liefde hebt, heb je alles. Een uitspraak van mijn schoonzusje die ik met me meegenomen heb op mijn levenspad.

 

Wat is geluk voor jou?

Ook als je je doelen nog niet bereikt hebt, je nog geen partner hebt gevonden of als je nog geen kinderen hebt gekregen die je graag wilde, kun je wel NU genieten en gelukkig zijn. Geluk zit echt in kleine dingen en iedereen kan daar tijd voor maken.

Leef bewust. Stel jezelf open, kijk in je hart, wees lief voor jezelf en vind je eigen geluk!

 

Liefs: Annelies